Freekicklaget
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Freekicklaget

Forum för det som skall bli vårt nya lag på footballidentity.com
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Nya spelare NTBD

Gå ner 
+4
Snice
Bollen
Emanuel
LALU1
8 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimesön dec 05, 2010 9:32 pm

Nu har jag börjat plocka in nya spelare i NTBD, först in blev en innermittfältare.

Kommer leta upp en ytterback samt en yttermittfältare den närmsta tiden.

Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimesön dec 05, 2010 10:35 pm

Låter utmärkt Smile
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimemån dec 06, 2010 11:09 am

Vad trevligt! Smile

Tyvärr har inte Mikael loggat in på FID sedan 26/11 (dvs 1,5 veckor sedan), i värsta fall har vi tappat honom... Sad
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimemån dec 06, 2010 12:45 pm

Föresten...

Jag är så trött på min mittback Axel, som jag är inaktiv med. Jag har ju bara defensiva spelare! Jag funderar att pensionera honom och starta en yttermittfältare istället, och skapa honom imorgon då nästa säsong börjar, så han är 18 år från dag ett. Kan han få vara back up-ytter i NTBD?

Naturligtvis ska vi värva en ny yttermittfältare till också, detta blir en ren back up-kille, som kan hoppa in för att spara stamina på någon ordinarie i slutet på matcherna eller spela om vi inte blir fullt lag. Han kommer bara kosta 100 000 i veckan eftersom han kommer vara 18 år första säsongen.

Kan det gå? Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Snice




Antal inlägg : 70
Join date : 10-09-13
Age : 36
Ort : Stockholm

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimemån dec 06, 2010 3:21 pm

Jag kan säga redan nu, förresten, att jag kommer vara bortrest två veckor i början av januari. Om det innebär att ni behöver göra något med lagbygget vetetusan, men så ni vet iaf. :]
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimemån dec 06, 2010 9:57 pm

Bollen självklart ska du starta en ytter eller anfallare för framtiden om du vill det!!! Han är så välkommen i NTBD. Vill du inte göra dig av med axel så löser vi det också.

Snice man ska kunna vara bortrest och vi andra ser till att lösa det om så behövs. Hellre någon extra bot ibland än att alla som kan en vissa matcher inte får spela. Ska försöka styra upp laget lite mer men det kommer i babysteps.

Till överst på sidan Gå ner
Klas Ingesson

Klas Ingesson


Antal inlägg : 737
Join date : 09-09-28

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetis dec 07, 2010 1:59 am

Fina barnsteg. Jag tycker du är bra coach.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetis dec 07, 2010 10:31 am

Vår nya spelare gjorde debut i gårdagens träningsmatch. Dessvärre mötte vi ett lag med väldigt många aktiva spelare medan det endast var mina två gubbar och han (Zvonomir Boban efter den forne storstjärnan i Milan) så han fick knappt röra bollen. Verkade som en väldigt trevlig person så hoppas han vill fortsätta lira med oss Smile
Till överst på sidan Gå ner
Snice




Antal inlägg : 70
Join date : 10-09-13
Age : 36
Ort : Stockholm

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetis dec 07, 2010 10:37 am

Hoppade in och spelade i ung 5 minuter, och håller med om att han verkar väldigt trevlig. Bra värvning! Hoppas han stannar i spelet. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetor dec 09, 2010 12:41 pm

Nu har jag skapat en back up-yttermittfältare, Svante Cederland heter han. Smile

LALU, du är manager och du bestämmer såklart, men innan du värvar en ytterback och en yttermittfältare, tänk på:

Om alla är online i en match har vi följande startelva just nu:

Thern-Stjin
Mikael-Martin-Zvonomir-Kennedy
franco-Per-Berne-Benny
Malte

Dvs jag dubblar med Malte och Martin, alla andra har en spelare var.

Back up-spelare:
Nacka (anfall)
Svante (ytter)
Kalle (innermitt)
Axel (bot, försvarare)

Om du värvar en ytterback till exempel måste vi alltså ha både Martin och Benny (två av lagets bästa) på bänken om alla dyker upp (Emanuel spelar då med Kalle antar jag), vilket ju ärligt skulle försvaga laget betänkligt. Och om du dessutom värvar en ytter så måste någon tvingas sitta på bänken när alla dyker upp.

Men om du vill ha en bred trupp så går det naturligtvis bra, du bestämmer ju! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Intoxicator

Intoxicator


Antal inlägg : 237
Join date : 09-09-27
Age : 41
Ort : Södertälje

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetor dec 09, 2010 5:48 pm

Jag kanske ska byta lag med någon av mina spelare?
Inte kul att va bänknötare. Då kan jag leta efter en liga med andra matchdagar. Har ju bara dessa 2 (Nacka & Kennedy) så vill ju såklart spela så mkt som möjligt.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetor dec 09, 2010 6:11 pm

Vi har för tunn trupp så även om det kan tyckas risk att någon får sitta på bänken så tror jag det är bättre än att vara 1-2 man kort som vi varit på slutet. När inte Intox, Bollen eller jag inte kan försvinner ju 2 spelare och föregående säsong var det ganska många matcher då någon av oss inte kunde. Dessutom har aktiviteten varit skakig från framför allt Mikael och Stijn senaste månaden. Jag tycker inte det är rimligt att förvänta sig att de i laget kan alla matcher utan 3-4 matcher per säsong ska man tveklöst kunna missa utan att det frågasätts. Då behövs det ju täckning vid dessa tillfällen.

Bollen kan ju knappast spela med fler än 2 spelare samtidigt om det ska fungera bra så att Bollen har en yttermittfältare som extra backup känns inte som den optimala lösningen. Gör ju att Martin vilar när vi saknar yttermittfältare och Kalle spelar och yttern vilar när innermitt saknas och Martin spelar.

Jag skulle nog se en ytterback till innan vi stänger truppen. Blir vi för många aktiva spelare så kan jag flytta Benny eller Kalle till annat lag. Kalle skulle nog passa bra som backup i mitt italienska lag t.ex.

Förstår att Intox kan vilja flytta en av sina spelare om vi får för många spelare men är inte lätt att få spelare kvar och vill nog först veta att Boban blir kvar i laget under en längre tid innan jag tycker att man ska låsa truppen. Han verkar taggad men trots allt bara spelat en match ännu.
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetor dec 09, 2010 6:41 pm

Hmm... Jo, det har du nog rätt i Emanuel.

Svante ska naturligtvis bara spela om det är väldigt många som saknas (jag skapar honom bara med framtiden i åtanke, här kan jag ju träna upp grunderna på honom utan problem). Och Mikael och framförallt Stjin har verkligen bara spelat sporadiskt, det känns ju lite väl mycket chansning att bygga upp laget för mycket kring dem. Så en yttermittfältare till är nog klokt vilket som.

Jag tror annars att extraspelare som Kalle fyller en väldigt viktig funktion i det här laget, han kommer nog få ganska mycket speltid även framöver. Och än vet vi faktiskt inte hur länge Zvonimir planerar stanna. Så om det kvittar för dig om Kalle är extraspelare i NTBD eller ditt ialienska lag så är det iallafall väldigt bra för oss om du vill vara kvar! Smile

Intox: Det klart att du får gå till ett annat lag med en spelare om du vill det! Kul att du börjar gilla spelet så pass! Smile
Om Nacka försvinner t ex får vi väl hitta en till anfallare också, men just anfallare är ju inte så svåra att hitta verkar det som. Alla vill vara anfallare, typ.

Fast det är ju LALU som bestämmer förstås! Smile
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetor dec 09, 2010 7:43 pm

Jag kommer kunna vara med på max 50% av alla matcher nästa säsong, känner ni att det är för lite så har jag erbjudande från andra klubbar så det är inga problem att byta. Jag är såklart gärna kvar men förstår samtidigt ni vill ha in mer aktiva spelare
Edit: Hur ser det föresten ut med löner nästa säsong?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetor dec 09, 2010 9:18 pm

Intox, jag ska försöka att alltid prioritera att Nacka är på plan mellan dina spelare. Dock har du de senaste matcherna anmält i förväg att du kan bli sen vilket gjort att jag gjort annorlunda prioriteringar.

Bollen är assisterande och kommer i värsta fall kunna slänga in fyra spelare på plan numera.

Jag vill ha in någon spelare till men det blir absolut inte en forward eller mittback.

Lönerna kommer så snart era spelare fått åldern uppdaterad, är den inviduell numera?

Jag kunde igår bara höja Thern och Martins löner. Planen är att ge samtliga yngre spelare 100k till i lön. De äldsta kommer troligtvis hamna runt 500k.

Förslag kommer i denna tråd.
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetor dec 09, 2010 10:27 pm

Klart vi vill ha Stjin i laget! Very Happy

Kommer du upp i närmare 50% är det guld! (Du var nog inte i närheten av några 50% förra säsongen tror jag...)
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimetor dec 09, 2010 10:52 pm

Klart Stijn ska stanna.

Gällande Kalle så var det enda jag menade att ifall vi blir såpass många att Kalle blir överflöd så söker jag ett nytt lag för han och då är nog mitt italienska ett logiskt val. Men då ska ju situationen vara så att han aldrig får speltid och så många spelare tror jag inte vi blir i laget.
Till överst på sidan Gå ner
woxna




Antal inlägg : 546
Join date : 09-09-28

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimefre dec 10, 2010 1:00 am

krisar det sig,så borde väll min spelare klara sig bra som defensiv yttermittfältare,så då är det bara att flytta upp en ytterback som tar deras bästa ytter,o stänga den kanten!!!!


eller så får man vila en halvlek eller match,och som sagt så var det inte så många matcher det var fullt lag förra säsongen,så ser helst att alla stannar.Det blir mycket roligare att spela med fullt lag,än med botar,det är bara det jag vill ha sagt!!!
Till överst på sidan Gå ner
Intoxicator

Intoxicator


Antal inlägg : 237
Join date : 09-09-27
Age : 41
Ort : Södertälje

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimefre dec 10, 2010 3:25 am

LALU1 skrev:
Intox, jag ska försöka att alltid prioritera att Nacka är på plan mellan dina spelare. Dock har du de senaste matcherna anmält i förväg att du kan bli sen vilket gjort att jag gjort annorlunda prioriteringar.

Så som laget såg ut förra säsongen så föredrar jag att ha Kennedy på planen och Nacka byts in om Stjin är bot.
Får vi fler spelare så blir det ju såklart lite annorlunda. Vill ju såklart inte riskera att båda spelarna blir utbytta om jag blir lite sen!!
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimefre dec 10, 2010 12:50 pm

Nej det blev inga 50% förra säsongen, tror att jag jag var med ungefär 7 matcher, tror ju att jag nästan missade alla matcher första halvan av säsongen. Just nu är det väldigt svårt att säga hur det blir nästa säsong, om jag har mycket jobb så blir det att jag enbart spelar ace matcherna då min flickvän blir väldigt bitter annars.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimefre dec 10, 2010 6:24 pm

linkan skrev:
Nej det blev inga 50% förra säsongen, tror att jag jag var med ungefär 7 matcher, tror ju att jag nästan missade alla matcher första halvan av säsongen. Just nu är det väldigt svårt att säga hur det blir nästa säsong, om jag har mycket jobb så blir det att jag enbart spelar ace matcherna då min flickvän blir väldigt bitter annars.
Så länge du inte blir sur för att du får vila en halvlek i de matcher du kan spela (vilket jag inte kan tänka mig att du blir) är det ju enbart positivt om du vill spela vidare med NTBD. Kan ju ställa till vissa problem med laguttagningen om en spelare bara är tillgänglig 5 av 22 matcher (antyder inte att det är så i ditt fal utan bara exempel) men så länge den spelaren inte ställer höga krav på speltid när man väl kan är det ju inte direkt något bekymmer. Inte i mitt tycke i alla fall när det gäller NTBD. Får vi mot förmodan en riktigt stor trupp får vi då fundera över hur vi löser det med speltid för alla men just nu är det fortfarande dubblering i alla matcher för min del och då vilar jag hellre en gubbe så Stijn får spela.
Till överst på sidan Gå ner
Snice




Antal inlägg : 70
Join date : 10-09-13
Age : 36
Ort : Stockholm

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimefre dec 10, 2010 6:35 pm

Någon som har tipsat Zvonimir Boban om forumet?
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimefre dec 10, 2010 7:06 pm

Har mailat adressen till honom, ska skicka den en gång till.
Till överst på sidan Gå ner
Klas Ingesson

Klas Ingesson


Antal inlägg : 737
Join date : 09-09-28

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimefre dec 10, 2010 8:42 pm

Stijn är ju grym att ha i laget. När din flickvän tillåter linkan....
Dock får vi ju acceptera om du vill spela i annat lag samtidigt som du kör med Ace.
Whatever din donna accepterar Smile
Till överst på sidan Gå ner
woxna




Antal inlägg : 546
Join date : 09-09-28

Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitimelör dec 11, 2010 1:11 pm

linkan kanske kan du säga till redan i ace fockers matchen,om du ev kan spela hela matchen,eller ev 1 eller 2 halvlek,så blir det lättare att se till att det går att få in stijn när du kan!!

det hände ju några gånger att du kom in lite sent i matcherna,då din gubbe redan var utbytt,dom gångerna så är det bättre att starta med en annan gubbe,så kan stijn hoppa in när du kommer...

likadant för intox,men han brukar ju ha för vana att komma lite sent:)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Nya spelare NTBD Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare NTBD   Nya spelare NTBD I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Nya spelare NTBD
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Nya spelare
» Ny spelare Per Boija
» Nya löner NTBD
» NTBD mot FC Valhalla!
» Nya spelare till farmarlaget

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Freekicklaget :: Ace fockers 2-
Hoppa till: