Freekicklaget
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Freekicklaget

Forum för det som skall bli vårt nya lag på footballidentity.com
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Nya spelare till farmarlaget

Gå ner 
+2
LALU1
Emanuel
6 posters
FörfattareMeddelande
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetor maj 27, 2010 12:07 am

Har fått förfrågan från svensk spelare för att joina BRFC men kan inte garantera plats där förrän jag vet om vi dels har plats med fler spelare och dels vet vilken lönebudget vi har.

Föreslog att han skulle kontakta managern för NameToBeDecided istället. Han har även 2-3 kompisar som kan vara aktuella. Enbart svenska spelare. Om jag förstått det rätt 1 yttermittfältare och 2 innermittfältare.

Tänkte nämna detta i vårt forum så vet ni om någon tar kontakt hur den kommer sig. Jag tycker personligen det låter intressant då vi väl inte har fullt på mittfältet?
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetor maj 27, 2010 12:18 am

Spelarna det rör sig om är 8, 10, 11 och 17 i Boondock Saints i irländska ligan och det är 11 (Matthew Gustafsson) jag chattat med. Vet som sagt inte om vi är intresserad av dem men detta kan ju i alla fall vara av intresse för framtida lagbygge. Detta är svenska spelare med 3 månader eller mer erfarenhet.
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetor maj 27, 2010 10:41 am

Tack för tipset ska kolla upp det.

Sen återkommer jag till alla innan jag gör något.

Tolkar det dock som att ni i första hand vill ha in folk från Freekick.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetis jun 22, 2010 10:11 am

Vi behöver mittfältare till NTBD.

Kanske ska försöka med följande spelare som är transferlistad?

http://footballidentity.com/Player/PlayerGeneral/General/U59.aspx?id=6075

För att matcherna ska bli riktigt trevliga tror jag vi skulle må bra av en SD och en CM ytterligare. Om vi inte kan rekrytera via Freekick eller via vänner tycker jag vi ska ta chansen så fort det finns svensk/dansk/norsk spelare med erfarenhet som är intresserad.

Blev jätteskillnad när Linkan kunde vara med på innermittfältet men var fortfarande en botspelare på mitten som gjorde det svårt spela via mittfältet.
Till överst på sidan Gå ner
Banditbosse




Antal inlägg : 363
Join date : 09-09-28
Ort : Norr

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetis jun 22, 2010 2:21 pm

Jag har två vänner som just börjat spela FID och skulle vilja prova spela någon match,
Användar ID : BerraB och hans bror Berka som båda är speed bullet mittfältare om det finns plats.
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetis jun 22, 2010 3:35 pm

Banditbosse skrev:
Jag har två vänner som just börjat spela FID och skulle vilja prova spela någon match,
Användar ID : BerraB och hans bror Berka som båda är speed bullet mittfältare om det finns plats.

Det låter trevligt tycker jag! Vad tycker ni?

Skickar ett mail till Adam (LALU´s manager i NTBD) så får han rebjuda dem kontrakt när han kommer hem på onsdag kväll i sådana fall. Han har inte tillgång till dator förrän dess.
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetis jun 22, 2010 3:35 pm

Emanuel skrev:
Vi behöver mittfältare till NTBD.

Kanske ska försöka med följande spelare som är transferlistad?

http://footballidentity.com/Player/PlayerGeneral/General/U59.aspx?id=6075

För att matcherna ska bli riktigt trevliga tror jag vi skulle må bra av en SD och en CM ytterligare. Om vi inte kan rekrytera via Freekick eller via vänner tycker jag vi ska ta chansen så fort det finns svensk/dansk/norsk spelare med erfarenhet som är intresserad.

Blev jätteskillnad när Linkan kunde vara med på innermittfältet men var fortfarande en botspelare på mitten som gjorde det svårt spela via mittfältet.

Han har inte varit inloggad sedan 15/6. Kanske inte någon bra spelare ändå... :/
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetis jun 22, 2010 7:34 pm

Bollen skrev:
Emanuel skrev:
Vi behöver mittfältare till NTBD.

Kanske ska försöka med följande spelare som är transferlistad?

http://footballidentity.com/Player/PlayerGeneral/General/U59.aspx?id=6075

För att matcherna ska bli riktigt trevliga tror jag vi skulle må bra av en SD och en CM ytterligare. Om vi inte kan rekrytera via Freekick eller via vänner tycker jag vi ska ta chansen så fort det finns svensk/dansk/norsk spelare med erfarenhet som är intresserad.

Blev jätteskillnad när Linkan kunde vara med på innermittfältet men var fortfarande en botspelare på mitten som gjorde det svårt spela via mittfältet.

Han har inte varit inloggad sedan 15/6. Kanske inte någon bra spelare ändå... :/
Kollade inte så noga vilket jag kanske borde gjort. Viktigaste var dock att jag tycker att vi behöver några fler aktiva spelare för att slippa frustrationen av botspelare. Tycker att Banditbosses polare låter som utmärkta förstärkningar till NTBD! Gör ju att man har bättre koll på vilka det är och också att om de lägger av så kan man bjuda minimikontrakt och inte låsa lönemedel.
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetis jun 22, 2010 10:03 pm

Jag erbjuder Bosses kompisar kontrakt säsongen ut till att börja med. Har tillgång till GPRS vissa tider på dygnet men det tar en satans tid att ladda sidorna.

LALU
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimeons jun 30, 2010 12:16 pm

Man får skapa fler karaktärer nu så jag ska nog skaffa mig en femte spelare som kan lira med NTBD. Funderar på att skapa en ytterback för känns som det är där behovet är störst eller är det bättre med innermittfältare eller yttermittfältare? Vore skoj med anfallare men vi har redan tre erfarna anfallare så tycker det känns korkat.
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimeons jun 30, 2010 1:25 pm

Emanuel skrev:
Man får skapa fler karaktärer nu så jag ska nog skaffa mig en femte spelare som kan lira med NTBD. Funderar på att skapa en ytterback för känns som det är där behovet är störst eller är det bättre med innermittfältare eller yttermittfältare? Vore skoj med anfallare men vi har redan tre erfarna anfallare så tycker det känns korkat.

Det vore ju bra! Smile

Du har ju redan en back, så det är kanske roligare för dig att skapa något annat... Jag gillar inte heller tanken på att en person ska vara halva backlinjen, blir så jobbigt när du inte kan då... Wink

Sant är att vi inte behöver anfallare, där har vi redan överflöd. Men du har väl ingen innermittfältare? Kanske en DCM nu när vi har en ACM i TungPeng Pung. Linkan E kommer dessutom flyttas till AF nu, så då blir vi en innermitt kort.

Vi har faktiskt 2 yttermittar redan (Mitt Fältare och Kennedy), men de brukar ju tyvärr inte vara så aktiva under matcherna, iallafall inte än... Så vill du skapa en sådan istället så går det naturligtvis väldigt bra också.

Men du gör såklart som du vill!

Kanske linkan vill skapa en ytterback nu när Linkan E går till AF? Stjin finns förvisso redan, men vi har ju redan 3 anfallare utöver Stjin... (Eller vill kanske linkan träna upp stjärna på annan position för Stjin?)Det är jättekul att spela back, jag lovar! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimeons jun 30, 2010 1:55 pm

Något speciellt skäl till att Linkan E går till AF? Har inte sett det någonstans. Vi har ju redan tre innermittfältare så känns ju lite besvärligt att ha ytterligare ett alternativ där då. I NTBD är Linkan väldigt viktig Smile

Avvaktar någon dag och sen kanske det blir innermittfältare till slut. Vore ju bra först att få det definitivt att Linkan E går till AF innan man skapar en konkurrent där.
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimeons jun 30, 2010 6:52 pm

Emanuel skrev:
Något speciellt skäl till att Linkan E går till AF? Har inte sett det någonstans. Vi har ju redan tre innermittfältare så känns ju lite besvärligt att ha ytterligare ett alternativ där då. I NTBD är Linkan väldigt viktig Smile

Avvaktar någon dag och sen kanske det blir innermittfältare till slut. Vore ju bra först att få det definitivt att Linkan E går till AF innan man skapar en konkurrent där.
Främst en lösning över sommaren då vi har lite dålig aktivitet. Martin kommer missa ett gäng matcher snart och då har vi ingen backup om bosse eller John-jo inte skulle kunna. Jag håller för tillfället att träna upp stjärnor på andra positioner så han kan bli komplement där han behövs. Tanken är absolut inte att jag ska dubbla medans någon annan sitter på bänken.
Jag kan skapa en ytterback eller något annat om det skulle behövas.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimeons jun 30, 2010 8:01 pm

Tror jag skapar en defensiv mittfältare så snart jag lyckas med betalning av spelare. Kan man ju ha som backup om vi saknar mittback också.
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimeons jun 30, 2010 8:34 pm

Perfekt Emanuel om du vill fixa en spelare till, har erbjudit yttern du tipsade om ett kontrakt också.

Lars
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetor jul 01, 2010 3:41 pm

Kalle Kanon är redo att ansluta till Ace Fockers. Kalle är central mittfältare och conductor så ska bli en spelfördelare på mitten. Vi har ju Malte och Benny på mittbacken så dessa ska ju kunna ta emot det värsta där.

Min tanke är att fokusera på passning, bollteknik, one touch och sånt. Inte så mycket på tackling och andra mer defensiva egenskaper. Vi har ju haft svårt få igång spel via mitten så kanske lika värdefullt som att ha en bollvinnare som först föreslogs?
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimemån jul 26, 2010 12:19 pm

Fortsatt svårt med aktiviteten i farmarlaget. Men blir väl bättre när Bollen och Linkan på allvar är åter för då har vi 7 aktiva karaktärer. I övrigt behövs Lastrada och Intoxicator så om de dyker upp är vi faktiskt fullt lag.

Tung Peng Pung spelade med mig senast när vi blev slaktade så verkar som han har ett visst intresse och det vore mycket värt.

Igår fick vi för övrigt förstärkning i målet. Spelaren som övertaget en av målisarna i laget dök upp efter ett tag. Indonesier som var riktigt trevlig men för hans egen skull borde vi förstås släppa han så snart som möjligt för det kan inte vara roligt när alla snackar svenska och dessutom när Bollen är tillbaks ska förstås Bollen dubblera. Vårt försvar (där jag känner mig väldigt skyldig) var riktigt dåligt så han kunde omöjligen rädda de skott han fick mot sig.

Tycker det är märkligt hur poppis det är att ta över gamla spelare. Har två stycken i mitt egna lag som också är övertagna gubbar. Har inte orkat kontakta dem då det är utländska spelare men de fortsätter träna utan att varken dyka upp på matcher eller höra av sig till mig. Tror FID behöver skicka välkomstbrev men kortfattad bra information till nya spelare för tror många registrerar sig och tror det är likadant spel som Footstar och det är det ju verkligen inte Smile
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimeons jul 28, 2010 1:01 am

Ska maila de nya spelarna och erbjuda dem att gå grattis! Det är väl inget fel med det.

Vi föredrar spelare som är svensktalande.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimeons jul 28, 2010 10:51 am

LALU1 skrev:
Ska maila de nya spelarna och erbjuda dem att gå grattis! Det är väl inget fel med det.

Vi föredrar spelare som är svensktalande.
Känns som den enda vettiga lösningen. Speciellt då för målvakten som ju faktiskt dök upp i helgen. Vi har ju Malte så behöver inte en till målvakt oavsett.
Till överst på sidan Gå ner
Snice




Antal inlägg : 70
Join date : 10-09-13
Age : 36
Ort : Stockholm

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetor sep 23, 2010 12:03 pm

Vilka positioner behöver vi? Min kusin kaaanske kommer testa spelet. Om han ändå ska testa, kan han lika gärna ta en pos. vi behöver, om han skulle fastna för det. Wink
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimetor sep 23, 2010 1:35 pm

Jag försöker just nu köpa en mittback med kommentaren att han i första hand får spela som ytterback. Personen ifråga spelar i swe 2B och har varit inloggad ofta och tränat på bra.

I första hand skulle din kusin gärna få skapa en innermittfältare eller yttermittfältare.

Vill ha en riktig spelare till varje position sen så har vi några med dubbla spelare så att vi alltid har fullt lag.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimelör sep 25, 2010 6:36 pm

Om vi har löneutrymme så är Martin Pilsten eventuellt tillgänglig. Är min målvakt och han är bättre än både Benny och Kalle.

Överväger dock att leta annat lag eftersom Malte är riktigt bra målis och Martin bör kunna få plats i riktigt bra lag Smile

Kan också vara alternativ att flytta Kalle men känns inte lika hett då Kalle inte år någon vidare bra spelare ännu Smile

Benny däremot behövs i Ace Fockers 2 för att både stärka upp bredvid våra yngre mittbackar och för att vara ett vasst anfallsvapen med sitt huvudspel Smile

Lutar nog mest åt att jag letar annan klubb för Martin men intresserad av hur övriga tänker kring detta.
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimesön sep 26, 2010 11:55 pm

Satsa på att ta Martin till ett annat lag, vill du ha ett lag i avvaktan på att du hittar ett passande lag så kan NTBD köpa loss martin och ge 400000 i lön tillsvidare.

Blir svårt att hitta ersättare till Benny och Kalle som kan svenska så jag behåller gärna dom.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitimemån sep 27, 2010 12:25 am

LALU1 skrev:
Satsa på att ta Martin till ett annat lag, vill du ha ett lag i avvaktan på att du hittar ett passande lag så kan NTBD köpa loss martin och ge 400000 i lön tillsvidare.

Blir svårt att hitta ersättare till Benny och Kalle som kan svenska så jag behåller gärna dom.
Då kör vi så. NTBD's behov är av högsta prioritet Smile

Har absolut inget emot att testa spel i annan liga med Martin Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Nya spelare till farmarlaget Empty
InläggRubrik: Sv: Nya spelare till farmarlaget   Nya spelare till farmarlaget I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Nya spelare till farmarlaget
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Freekicklaget :: Ace fockers 2-
Hoppa till: