Freekicklaget
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Freekicklaget

Forum för det som skall bli vårt nya lag på footballidentity.com
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Tangentbord ikväll!

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Tangentbord ikväll! Empty
InläggRubrik: Tangentbord ikväll!   Tangentbord ikväll! I_icon_minitimesön aug 08, 2010 12:47 pm

Glöm nu inte bort att NTBD har match ikväll också! Hoppas vi blir många som kan dyka upp!

Nu när semestern börjar ta slut kanske vi så mått kan börja fundera på att få ordning på NTBD. Hur är det med Tung PengPung, är han kvar? Har Intox dykt upp på någon match än?

Hur stort aktivt lag har vi numera?

Anfall: Stjin, Thern
Mittfält: Pung, Kanon
Backar: Benny, Axel, franco
Målis: Malte

Det är ju långt ifrån alltid som alla aktiva är på matcherna. Vi behöver nog fler än 11 aktiva för att få 11 spelare till matcherna.

Kanske linkan har lust att skapa en andra karaktär i NTBD?

Jag pratade med min lillebror om spelet för ett tag sen, kanske att han kan vara lite sugen på att testa. Jag får väl bearbeta honom...

Vad säger ni? Har ni lust att göra en liten satsning på att få ett farmarlag eller ska vi kanske lägga ned laget istället och låta våra spelare gå till andra lag om vi vill?
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Tangentbord ikväll! Empty
InläggRubrik: Sv: Tangentbord ikväll!   Tangentbord ikväll! I_icon_minitimesön aug 08, 2010 2:00 pm

Jag är sådär sugen på ytterligare en spelare. Dom tre spelerna jag har plus managern är ganska lagom för min nuvarnade nivå. Skulle jag skaffa fler så tror jag att det skulle kunna göra att spelet känns mer som en plikt än något roligt och då börjar det gå utför.
Jag har varit dålig på att vara aktiv på matcher, blir lätt att man lägger all prio på AF när det är ont om tid. Hoppas det blir bättre när semestern tar slut
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Tangentbord ikväll! Empty
InläggRubrik: Sv: Tangentbord ikväll!   Tangentbord ikväll! I_icon_minitimesön aug 08, 2010 3:15 pm

Kalle och Benny är redo för match ikväll. Tung Peng Pung har spelat senaste två matcherna han spelade dessutom tillsammans med mig när vi blev slaktade mot topplag för ett par veckor sedan. Intox var inloggad under matchen senast men spelade inte. Dessvärre verkar LaStrada försvunnit totalt för var roligt när Pumba spelade med laget. LALU hade mittback på gång också nämnde han under senaste matchen.

Med dig tillbaks tror jag vi kan få det riktigt skoj.

Jag räknar med att vi spelar med:
Malte
Bot-Axel-Benny-Baresi
Bot-Kalle-Tung Peng Pung-Bot
Thern-Stijn

Kanske ska vi köra med 3-4-3 för att slippa botproblem men jag förordnar faktiskt 4-4-2 för då slipper Woxna spela i fel position (även Stijn eller hur?) och vi lär ändå drabbas av att ha mittfältsbot som strular till det om vi vill ställa motståndarna offside så bättre vi siktar på djup hela matchen. Tror vi valde 4-3-3 för att vi trodde att vi skulle ha tre anfallare i laget.

Med ny spelare och Intox tillbaks så är vi fullt lag för övrigt men tycker vi bör värva 2-3 spelare för om vi mot förmodan blir 13 aktiva på match kan ju både Kalle/Benny och Axel vila för känns i alla fall för mig som att det är lika skoj med en som med två spelare. Gör ju inte heller något om man skulle bara få en halvlek med en av sina spelare om vi blir så många aktiva spelare att detta är aktuellt.
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Tangentbord ikväll! Empty
InläggRubrik: Sv: Tangentbord ikväll!   Tangentbord ikväll! I_icon_minitimesön aug 08, 2010 7:00 pm

Franco (dvs woxna) kan inte ikväll, så han kan nog ställas över.

Edit: Vi ska absolut värva några spelare till tycker jag, och det snarast! Jag tycker att det är en smula småtråkigt att spela och vi är så få online. Ofta har det varit jag, woxna och Emanuel i backlinjen och sen bara Thern på topp, inget mittfält alls och massot av dumma bot-moves.

Nu har vi ju TungPeng och kanske Intox snart, plus linkan. Det blir ju klart bättre iallafall. Men detta tycker jag vi får göra något åt nu. Kan vi inte fylla på med bara kompisar (vilket ju verkar svårt) får vi söka efter andra spelare tycker jag!
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Tangentbord ikväll! Empty
InläggRubrik: Sv: Tangentbord ikväll!   Tangentbord ikväll! I_icon_minitimesön aug 08, 2010 7:49 pm

Bollen skrev:
Franco (dvs woxna) kan inte ikväll, så han kan nog ställas över.

Edit: Vi ska absolut värva några spelare till tycker jag, och det snarast! Jag tycker att det är en smula småtråkigt att spela och vi är så få online. Ofta har det varit jag, woxna och Emanuel i backlinjen och sen bara Thern på topp, inget mittfält alls och massot av dumma bot-moves.

Nu har vi ju TungPeng och kanske Intox snart, plus linkan. Det blir ju klart bättre iallafall. Men detta tycker jag vi får göra något åt nu. Kan vi inte fylla på med bara kompisar (vilket ju verkar svårt) får vi söka efter andra spelare tycker jag!
Vi har Kalle också på mitten (min nya gubbe som enbart ska bli playmaker) men vi saknar yttermittfältare.
Till överst på sidan Gå ner
woxna




Antal inlägg : 546
Join date : 09-09-28

Tangentbord ikväll! Empty
InläggRubrik: Sv: Tangentbord ikväll!   Tangentbord ikväll! I_icon_minitimesön aug 08, 2010 8:14 pm

kan ikväll hann hem:)
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Tangentbord ikväll! Empty
InläggRubrik: Sv: Tangentbord ikväll!   Tangentbord ikväll! I_icon_minitimesön aug 08, 2010 8:15 pm

Har ställt upp laget inför kvällens match!

11-10-20
8-6-12-7
2-5-4
1

Pumba finns på bänken.

Det är svårt att hitta nya spelare som kan passa in. Jag har inte velat värva in spelare som sedan inte får spela.

Vi skulle om alla var med ha fullt lag ikväll.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Tangentbord ikväll! Empty
InläggRubrik: Sv: Tangentbord ikväll!   Tangentbord ikväll! I_icon_minitimetis aug 10, 2010 6:16 pm

Riktigt starkt lag vi mötte så vi klarade oss nog rätt bra med så liten förlust.

Noterbart är:
1) Tung Peng Pung fick rött (!) kort som botspelare.
2) Benny fick 10 i betyg och blev MoM. Med tanke på hur ofta jag var på helt fel position i försvarsarbetet var det betyget bra komiskt. Värdefull information dock är att Benny lyckades med 7 av 10 pass i matchen vilket väl var skälet till det goda betyget. Benny har aldrig tränat pass och är kass på det. Trots att motståndet var riktigt svagt visar detta på att för korta pass duger våra försvarares passningsskills rätt bra. Merparten av passen var dock extremt enkla då de var hårda låga pass till min andra spelare som var helt ohotad de gångerna.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Tangentbord ikväll! Empty
InläggRubrik: Sv: Tangentbord ikväll!   Tangentbord ikväll! I_icon_minitimetis aug 10, 2010 6:17 pm

Division 2A har tveklöst blivit mycket starkare än den var förra säsongen men antagligen skulle Ace Fockers vinna serien ganska enkelt trots allt.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Tangentbord ikväll! Empty
InläggRubrik: Sv: Tangentbord ikväll!   Tangentbord ikväll! I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Tangentbord ikväll!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» matchen ikväll
» match ikväll
» Match mot Crusaders ikväll!
» Match mot FC Tangentbord imorgon 21:30
» Seriepremiär för NTBD mot Tangentbord!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Freekicklaget :: Ace fockers 2-
Hoppa till: