Freekicklaget
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Freekicklaget

Forum för det som skall bli vårt nya lag på footballidentity.com
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Hej och välkomna

Gå ner 
+13
TungPeng Pung
Foetus
Emanuel
Tarmtomten
John-Jo
woxna
Klas Ingesson
Lefty Right
Banditbosse
LALU1
Intoxicator
Bollen
linkan
17 posters
Gå till sida : 1, 2, 3, 4  Nästa
FörfattareMeddelande
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimesön sep 27, 2009 4:03 pm

Hej
Registrera dig och skriv här. Tänkte vi kan använda detta forum tills vi får ett eget lag forum. Kan ju också vara bra om vi vill vara lite mer hemliga
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimesön sep 27, 2009 8:20 pm

Vilket bra initiativ, linkan! Det är verkligen en bra idé med ett lite "hemligt" forum där vi kan diskutera taktik och sådär utan att behöva riskera att någon motståndare bara kan titta förbi och läsa...

Jag är alltså Bollen, och spelar som Martin Falk efter en FK-spelare i mitt lag BK Kirseberg, balanserad centralmittfältare är tanken att jag ska vara. Smile

Det första vi skulle kunna diskutera är kontrakt. Jag tycker att vi borde ge alla våra spelare så bra kontrakt som möjligt så att våra spelare kan utvecklas snabbt. Vi ska ju ändå helst bara bestå av FK-spelare, och behöver således aldrig köpa in nya lirare, inte sant? Alltså kan vi använda våra stålars till spelarlöner. Eftersom vi är ett "kompislag" tycker jag att vi ska ha likadana kontrakt allihopa, lika höga och likadana löften om antalet matcher och sådär.

Någon som håller med/ inte håller med?
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimesön sep 27, 2009 9:33 pm

Jag tycker det låte väldigt vettigt, tycker vi kan börja med 20k till alla sen om vi har råd kan vi nog ganska snabbt höja upp det till 40-50
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Intoxicator

Intoxicator


Antal inlägg : 237
Join date : 09-09-27
Age : 41
Ort : Södertälje

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimesön sep 27, 2009 11:11 pm

Nu har även jag hittat hit
Har ännu inte fått laget jag ansökt till så det kanske tar 72 timmar som dom sa i forumet

Hur funkar det för managern med kontrakt och sånt? Behöver jag pengar för att han ska bli bättre eller är det bara jag själv som kan agera och avgöra hur bra han är som manager?
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimesön sep 27, 2009 11:31 pm

Tror att i dagsläget så har man inte pengar som manager utan bara för laget, har dock läst en del diskutioner i ämnet på forumen och det kan bli ändring i framtiden
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 10:36 am

Hej allesammans!

Tänkte passa på och presentera mig lite snabbt, jag har användarnamnet LALU1 i FK och laget Stole IF.
Har skapat en back med namnet från en av spelarna i FK (Kurt Nilsson). Tycker det här är ett klockrent initiativ och det ska bli kul med något nytt. Detta blir en perfekt anledning till att äntligen lägga ner Hattrick om inte annat.

Så det här ska bli skoj som tusan!

Lars
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 1:03 pm

Om någon har missat det så har vi nu fått vårt lag och det är dags att börja köpa ut folk
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 8:12 pm

Välkommen Poe!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 8:28 pm

Ja det är inga problem att starta om. Du kan ju kolla i andra tråden (postioner och spelidee) vad folk spelar som. Det som just nu saknas är främst ytterbackar, yttermittfält och målvakt. Men vi kommer ju sällan vara alla online och om vi skulle vara det så kanske någon mittback får gå ut till ytterback istället
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Banditbosse




Antal inlägg : 363
Join date : 09-09-28
Ort : Norr

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 9:06 pm

Bara en fråga? Hur "byter" man klubb? Måste man köpas ut ur kontraktet?
Till överst på sidan Gå ner
Lefty Right

Lefty Right


Antal inlägg : 667
Join date : 09-09-28

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 9:39 pm

Snajdigt forum! elephant

Lefty Right anmäler sig till tjänstgöring på någon mittfältskant som allmänröjare! Känd som den snabbaste fallfuran i The West, men nådde också oerhörda framgångar i FK en gång i tiden under alter egot barrikjello.

Jag fattar inte vilket lag jag skall gå med i. affraid
Till överst på sidan Gå ner
Klas Ingesson

Klas Ingesson


Antal inlägg : 737
Join date : 09-09-28

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 9:46 pm

Åh så glad jag blir om Lefty är med i laget!
Gamla kära Blottberga!
Galningen med huvudet på skaft och kärlek i snoppen som räddar världen!
Och som finns utomlands typ.

Hej Mindly här Smile
Till överst på sidan Gå ner
woxna




Antal inlägg : 546
Join date : 09-09-28

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 9:52 pm

hejsan woxna här,o är redo för lite skoj med trasan;)
Till överst på sidan Gå ner
Lefty Right

Lefty Right


Antal inlägg : 667
Join date : 09-09-28

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 10:01 pm

Klas Ingesson skrev:
Åh så glad jag blir om Lefty är med i laget!
Gamla kära Blottberga!
Galningen med huvudet på skaft och kärlek i snoppen som räddar världen!
Och som finns utomlands typ.

Hej Mindly här Smile

Du konkurrerar på flanken förstår jag? What a Face Heja! nu lägger vi smörpass i boxen hela tiden!
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 10:19 pm

Banditbosse skrev:
Bara en fråga? Hur "byter" man klubb? Måste man köpas ut ur kontraktet?
Ja man måste köpas ut så skriv inte på något nytt så du får högre relase clause
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Lefty Right

Lefty Right


Antal inlägg : 667
Join date : 09-09-28

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 10:35 pm

Bjuder någon in mig eller måste jag bjuda in mig själv? bounce Lite otålig att va me!
Till överst på sidan Gå ner
woxna




Antal inlägg : 546
Join date : 09-09-28

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 10:40 pm

Lefty Right skrev:
Klas Ingesson skrev:
Åh så glad jag blir om Lefty är med i laget!
Gamla kära Blottberga!
Galningen med huvudet på skaft och kärlek i snoppen som räddar världen!
Och som finns utomlands typ.

Hej Mindly här Smile

Du konkurrerar på flanken förstår jag? What a Face Heja! nu lägger vi smörpass i boxen hela tiden!

rakt på mitt huvud,så jag kan forcera in dom;)
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 10:42 pm

Vi väntar på att intoxicator ska gå online, så fort det händer kan han börja skicka ut kontrakt, skriv INTE på för någon annan, detta gäller alla och är väldigt viktigt. Förläng inte heller några nuvarande kontrakt. Är du osäker på något så maila mig. Sitter på jobbet fortfarande fast har inte så mycket att göra så jag svarar snabbt
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Lefty Right

Lefty Right


Antal inlägg : 667
Join date : 09-09-28

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 11:00 pm

Ok, jag väntar!

linkan, kan du byta färg på ditt namn? Svårt att se vad det står...
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 11:17 pm

Tyvärr lyckas jag inte med det. Sjukt mycket forum inställningar man kan göra, ska ta tag i det sen
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Lefty Right

Lefty Right


Antal inlägg : 667
Join date : 09-09-28

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 11:19 pm

...ingen brådska... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 11:26 pm

Nämen, är Barrik med i spelet! Very Happy

Underbart, jag har fortfarande varma minnen sen vår fantastiskt forumaktiva säsong i 1:a amatördivisionen (4). Tänk att alla vi gamla konkurrenter nu ska försöka samarbeta i ett lag, på en plan! Hur ska detta kunna gå... affraid

Är för övrigt kanske på tiden att jag "avslöjar" att jag i mina två tidigare FK-sejourer var mer känd under pseudonymet Cello (vissa kan aldrig ge sig för gott), men det hade kanske en del av er redan räknat ut... Surprised
Till överst på sidan Gå ner
Lefty Right

Lefty Right


Antal inlägg : 667
Join date : 09-09-28

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 11:30 pm

Cello, du kör på ännu?! Det är fan tappert!

Klart att vi aldrig skulle kunnat lira i samma lag om vi bara kört FK, men nu har ju flera av oss kört gruppdynamiksträning i vilda västern ju, så jag tror att vi börjar bli samtrimmade även om vi är egotrippade divor och primadonnor hela högen. Lite granna som Bayern Munchen i sina glansdagar eller Barcelona idag. Wink
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimemån sep 28, 2009 11:31 pm

Bollen skrev:
Nämen, är Barrik med i spelet! Very Happy

Underbart, jag har fortfarande varma minnen sen vår fantastiskt forumaktiva säsong i 1:a amatördivisionen (4). Tänk att alla vi gamla konkurrenter nu ska försöka samarbeta i ett lag, på en plan! Hur ska detta kunna gå... affraid

Är för övrigt kanske på tiden att jag "avslöjar" att jag i mina två tidigare FK-sejourer var mer känd under pseudonymet Cello (vissa kan aldrig ge sig för gott), men det hade kanske en del av er redan räknat ut... Surprised
Ja jävlar hade jag ingen aning om, du är ju faktiskt något av en legend med dina riktigt galna massiva CO´s. Försökte efterlikna dom ett tag men det gick mest åt helvetet.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitimetis sep 29, 2009 12:52 am

Poeric skrev:
Aha! Cello!
Jag trodde du var samma som han som hetter Bollén innan.

Coolt att vi ska lira tillsammans nu också, vi har ju mötts massor av gånger förr! Smile Mest minns jag nog våra möten i juniorligan med mitt första lag fakstiskt, och det var ju riktigt länge sen det, om jag inte minns fel. Och så har jag ett minne av att du kunde vara ungefär lika dålig förlorare som jag, så det kunde osa lite hett på forumet efter våra möten ibland... Smile (Mycket möjligt att jag blandar ihop dig med någon annan, ber om ursäkt i sådana fall.)
F ö vem var Bollén? Minns inte...

Lefty: Ja, efter ett års uppehåll började det visst klia obarmhärtligt i managerknölarna, och då fanns det ju inget annat att göra än att ge efter och börja en tredje gång. Har bara lirat cirka 2 månader än och är mitt inne i lagbyggnadsfasen, får se hur länge det blir den här gången innan Verkliga Lifvet anses kräva såpass mycket av mig att jag måste lägga av igen... Cool

Linkan: Ja, vem minns inte den gamla goda tiden med prestigemötena med Ollea där antalet CO:s var lite av en tävling bara det... Men tro inte att mina CO-räder blev så lyckade alltid, det är mycket som kan gå fel när man tvingas till en sista minuten-ändring i laguppställningen och man redan har 26 CO:s i den ursprungliga...
För övrigt, visst vore det oslagbart med mig och Ollea på det centrala mittfältet (nån som känner han?)? Jag vill allt påstå att gamla svenska mittfältshjältar som "Sidleds-Danne", Turbo Svensson, Johan Mjällby och Håkan Mild då skulle kunna slänga sig i väggen allihop, vi skulle utveckla det destruktiva defensiva mittfältsspelet till nya oanade höjder! Very Happy Wink Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hej och välkomna Empty
InläggRubrik: Sv: Hej och välkomna   Hej och välkomna I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Hej och välkomna
Till överst på sidan 
Sida 1 av 4Gå till sida : 1, 2, 3, 4  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Freekicklaget :: Välkommen-
Hoppa till: