Freekicklaget
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Freekicklaget

Forum för det som skall bli vårt nya lag på footballidentity.com

HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

Indirekt Offside bluff

Gå ner 
+2
woxna
linkan
6 posters
FörfattareMeddelande
linkan
Admin
linkan

Antal inlägg : 1538

Indirekt Offside bluff Empty
InläggRubrik: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimeons jan 06, 2010 8:26 pm

Jag skulle vilja testa den varianten Erland gjorde förra matchen en gång till. Jag tänkte att den kunde kallas Indirekt Offisde bluff förkortat OFF BLUFF
Om order om denna kommer så går Erland upp så högt som möjligt. Woxna tar postion i mitten mellan Erland och mittlinjen och jag tar samma plats fast på kanten.
Sen kan Joakim slå bollen dit det passar sig bäst.
Hinner inte rita nu. Gör det senare
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
woxna

Antal inlägg : 546

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimefre jan 08, 2010 10:39 pm

är det den när han sprang ner till målvakten o så är det nog bättre att min långsamma kille som inte kan dribbla springer dit....

så kan vi utnyttja eran snabbhet i stället,så kan jag lunka på där nere,och vänta på imlägg
Klas Ingesson

Klas Ingesson

Antal inlägg : 737

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimefre jan 08, 2010 10:54 pm

Fast det kanske var tänkt att du skulle nickskarva?
linkan
Admin
linkan

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimefre jan 08, 2010 11:31 pm

Ja det var lite tanken men båda varianter borde ju funka
Lefty Right

Lefty Right

Antal inlägg : 667

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimefre jan 08, 2010 11:47 pm

...bara inte båda står där nere och häckar... Laughing
Banditbosse

Antal inlägg : 363

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimelör jan 09, 2010 12:34 am

När det vart läge att slå den så slog ju jag ett kasst pass mot en ensam Erland där målisen plockade ner bollen utan problem. Men jag tror faktiskt att den kan dra isär försvar ganska bra om bara någon av dom är seg/bot.
linkan
Admin
linkan

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimelör jan 09, 2010 2:05 am

Ja fast det är okej Joakim, gavs ju ingen order om det utan det var ju bara erland som testade lite själv.
woxna

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimelör jan 09, 2010 3:08 am

ok säg bara till när ni ska köra den,och säger ingen så ställer jag mig vid mitt på deras planhalva nånstans....
Bollen
Admin

Antal inlägg : 1197

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimelör jan 09, 2010 3:17 am

Jag funderar så smått... Jag har ju varit sån här coach några gånger, och något man måste planera för är när varje turn man ska ge ordern. När vi får frispark t ex finns det ingen tid alls att ge ordern. Vi har 3-4 sekunder på oss att placera ut spelarna - det är all tid som finns. Och frisparkar finns ju ingen möjlighet att veta i förväg när man får. Då finns det ingen möjlighet i världen att hinna ge den ordern.

Däremot vid inspark kan man ge ordern, där kan vi förutse att vi kommer få det - men då måste den komma INNAN bollen gått utanför sidlinjen, sen finns allt för lite tid för att vi ska hinna skriva, uppfatta och reagera...

Möjligen att det går att hinna ge ordern vid offside också, där går det ju också att avgöra innan att vi kommer få en frispark. Men i övrigt får vi nog bestämma det före match hur vi ska göra. Vi kan ju t ex pröva att göra så vid alla frisparkar på egen planhalva på söndag, så får vi se hur det funkar.

Eller finns det något annat sätt att lösa det på, något jag inte tänkt på?
woxna

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimelör jan 09, 2010 1:57 pm

är det frispark på våran plan halva,så ställer jag gubben mitt på deras plan halva,och vid frispark på deras planhalva,så ställer jag gubben precis vid straffområdet,så når jag in till straffpunkten så slipper jag hamna offside....
vid inspark så ställer jag mig i mittcirkeln...

det kan vara en grund uppställning som funkar för mig....
linkan
Admin
linkan

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitimelör jan 09, 2010 3:13 pm

@bollen
Min tanke var väl först och främst vid offside (där jag tror man kan hinna) men inspark borde ju också funka. Kan vara så att det blir för tajt på vanliga frisparkar man har ju precis som du säger i princip ingen tid alls. Vi kan ju testa just på insparkar i nästa match, känns dock som att man testa själva ordergivningen också så att vi får träning att ställa om vid bestämt tillfälle. Då är vi ju begränsade till insparkar och offsides till att börja med men det kanske inte gör så mycket
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Indirekt Offside bluff   Indirekt Offside bluff I_icon_minitime

Indirekt Offside bluff
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Freekicklaget :: Frisparkar varianter-
Hoppa till: