Freekicklaget
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Freekicklaget

Forum för det som skall bli vårt nya lag på footballidentity.com

HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

Diskution defensiv uppställning och annat

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Lefty Right

Lefty Right

Antal inlägg : 667

Diskution defensiv uppställning och annat Empty
InläggRubrik: Sv: Diskution defensiv uppställning och annat   Diskution defensiv uppställning och annat I_icon_minitimeons dec 30, 2009 5:55 pm

Jag brukar stå ungefär där du pekar redan nu. Lite mer bevakning på djupet från backarna tror jag behövs när de har inspark, det var ju det där med offsiden. Wink

En fråga bara: är det hyggligt enkelt för målisen att dynga iväg en inspark långt över halva plan, eller hamnar det på läktarn sju dar i veckan?
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin

Antal inlägg : 1197

InläggRubrik: Sv: Diskution defensiv uppställning och annat   Diskution defensiv uppställning och annat I_icon_minitimeons dec 30, 2009 9:35 pm

Lefty Right skrev:
En fråga bara: är det hyggligt enkelt för målisen att dynga iväg en inspark långt över halva plan, eller hamnar det på läktarn sju dar i veckan?

Jag vet inte säkert, men hittills har jag nog inte sett någon inspark som gått mycket längre än till mittlinjen. Men jag kan mycket väl ha fel, kanske bara är så att ingen försökt.
holgrrr

Antal inlägg : 405

InläggRubrik: Sv: Diskution defensiv uppställning och annat   Diskution defensiv uppställning och annat I_icon_minitimeons jan 06, 2010 4:23 pm

En rolig sak som jag prövade i förra matchen var att ställa mig i deras straffområde på insparken.
Deras mittback hann troligtvis inte med att flytta sin gubbe och då tog AI över och ställde honom just framför min gubbe. Då fanns det otroliga ytor för övriga spelare när en back står och upphäver offsiden för övriga i straffområdet även om jag står offside..

Nått vi kan tänka på när det finns bottar i backlinjen..
linkan
Admin
linkan

Antal inlägg : 1538

InläggRubrik: Sv: Diskution defensiv uppställning och annat   Diskution defensiv uppställning och annat I_icon_minitimeons jan 06, 2010 4:41 pm

holgrrr skrev:
En rolig sak som jag prövade i förra matchen var att ställa mig i deras straffområde på insparken.
Deras mittback hann troligtvis inte med att flytta sin gubbe och då tog AI över och ställde honom just framför min gubbe. Då fanns det otroliga ytor för övriga spelare när en back står och upphäver offsiden för övriga i straffområdet även om jag står offside..

Nått vi kan tänka på när det finns bottar i backlinjen..

Ja det var riktigt snyggt. Vi kan ju faktiskt göra en variant av det. Vi kan ge den ett namn och på given order så ställer du dig så offensivt samtidigt som jag ställer mig någonstans i mitten av deras planhalva och woxna kanske går upp till en bit bakom deras backars vanliga position. Kombinationen borde bli sjukt förvirrande och samtidigt har vi bra passningsmöjligheter.
http://www.lillasyster.se
Lefty Right

Lefty Right

Antal inlägg : 667

InläggRubrik: Sv: Diskution defensiv uppställning och annat   Diskution defensiv uppställning och annat I_icon_minitimeons jan 06, 2010 7:58 pm

Ja det var himla kul det där! Very Happy

Något som jag tycker mig se mellan varven är att vi blir väldigt ihoppressade: Backlinjen trycker upp, en bit från halva plan, mittfältarna är i höjd med anfallarna strax på andra sidan mittlinjen. Det blir liksom inget mittfält alls då. Holgrrs räd öppnade verkligen upp ytor, så det där kan ju göra ibland. Om inget annat så stör det ju motståndarna ordentligt kan jag tänka mig.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Diskution defensiv uppställning och annat   Diskution defensiv uppställning och annat I_icon_minitime

Diskution defensiv uppställning och annat
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Standard uppställning NTBD

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Freekicklaget :: Diskution-
Hoppa till: