Freekicklaget
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Freekicklaget

Forum för det som skall bli vårt nya lag på footballidentity.com

HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

Vem tar frisparkar och hörnor

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
linkan
Admin
linkan

Antal inlägg : 1538

Vem tar frisparkar och hörnor Empty
InläggRubrik: Vem tar frisparkar och hörnor   Vem tar frisparkar och hörnor I_icon_minitimetis dec 29, 2009 5:35 pm

Jag har räknat ut ett medelvärde för olika saker som på inget sätt är exakt. Jag har gjort en formel för vad jag tror är viktigast för de olika alternativen och där jag värderat primära färdigheter högre än sekundära. ALLA FORMLER ÄR BARA REN SPEKULATION OCH ETT RIKTMÄRKE SOM MED STÖRSTA SANNOLIKHET LIGGER LÅNG FRÅN DE RIKTIGA FORMLERNA

Hög pass från mitten = ((high pass * 2) + (vision *1,3) + curving *0.8 ) / 4,1
Här kan man nog utgå från att hög pass är viktigast och vision hjälper nog till mycket också. Curving blir ganska oviktigt här eftersom det finns få ställen att sno bollen på. Allt delas sen för att nå ett värde mellan 1-100 så det blir jämförbart med det andra

Låg pass från mitten = ((low pass * 2) + (vision *1,3) + curving ) / 4,3
Vi en låg pass på en frispark måste man nog räkna med att curving behövs lite mer för att passen inte ska bli blockad.

Hög cross = ((lhigh pass * 2) + vision + curving *1,7 ) / 4,7
Hög cross blir ju lite svårare att blocka.

Låg cross = ((low pass * 2) + vision + (curving *2 ) / 5)
En låg cross är oftast extremt svårt att få in och jag tror curving då är väldigt viktigt.

Hörna = ((lhigh pass * 2) + (vision *1,2) + (curving *1,5 ) / 4,5)
En hörna är så pass lång att det blir väldigt viktigt att ha okej värden i det som gör den någerlunda rätt riktad, därför blir high pass och vision viktigt

Skott på mål ((shooting str * 2) + (shooting acc * 2) + curving) /5

Dom som finns som alternativ:

Martin:
Hög pass mitten: 46,1
Låg pass mitten: 47,4
Hög pass kanten: 45,8
Låg pass kanten: 47,1
Hörna 47,8
Skott: 37,7

Joakim:
Hög pass mitten: 55,6
Låg pass mitten: 55,2
Hög pass kanten: 52,8
Låg pass kanten: 52,8
Hörna 55,8
Skott: 37

Linkan:
Hög pass mitten: 57,7
Låg pass mitten: 47,6
Hög pass kanten: 57,5
Låg pass kanten: 48,7
Hörna 60
Skott: 36,2

Erland:
Skott: 53,3

Enligt dom här beräkningarna är följande mest lämpade för olika saker:

Hög pass mitten
Linkan

Låg pass mitten
Joakim

Hög pass kanten
Linkan

Låg pass kanten
Joakim

Hörna
Linkan

Skott
Erland
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
linkan
Admin
linkan

InläggRubrik: Sv: Vem tar frisparkar och hörnor   Vem tar frisparkar och hörnor I_icon_minitimetis dec 29, 2009 5:40 pm

Jag har även tänkt göra samma uträkning på lefty, klas och John-jo men det kommer lite senare, tar ganska lång tid
Lefty Right

Lefty Right

Antal inlägg : 667

InläggRubrik: Sv: Vem tar frisparkar och hörnor   Vem tar frisparkar och hörnor I_icon_minitimetis dec 29, 2009 7:37 pm

Låter som ett helt projekt! Very Happy Sitter du tankar över våra skills i excel eller vad har du för dig?
linkan
Admin
linkan

InläggRubrik: Sv: Vem tar frisparkar och hörnor   Vem tar frisparkar och hörnor I_icon_minitimetis dec 29, 2009 7:41 pm

Lefty Right skrev:
Låter som ett helt projekt! Very Happy Sitter du tankar över våra skills i excel eller vad har du för dig?
Har bara suttit med miniräknare just nu men excel känns ju som ett bättre alternativ då kan man ju lätt uppdatera och ändra formler och likande
Bollen
Admin

Antal inlägg : 1197

InläggRubrik: Sv: Vem tar frisparkar och hörnor   Vem tar frisparkar och hörnor I_icon_minitimeons dec 30, 2009 4:36 pm

Bra jobbat Linkan! Smile

En tanke: De indirekta frisparkarna ska helst tas av en av de centrala mittfältarna tycker jag. Anledningen är att det är fint när de offensiva spelarna (inte minst yttermittfältarna) finns i position att ta emot passningarna, ifall att någon av dem råkar vara fria.
Sen är det förstås självklart (tycker jag) att den passningsskickligaste innermittfältaren ska ta hand om de frisparkarna. Alltså, enligt nuvarande värden: 1. Joakim Joakim 2. Martin Falk 3. John-Jo Alsén.
Kanske att det går att ha den rangordningen som standard, oavsett vilka som spelar (om ni håller med mig i min argumentation alltså)?

Däremot ska naturligtvis den mest lämpade ta hand om direkta frisparkar, straffar och hörnor, oavsett vilken position han råkar ha. Och vem det är har vi ju bra koll på nu! Smile
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Vem tar frisparkar och hörnor   Vem tar frisparkar och hörnor I_icon_minitime

Vem tar frisparkar och hörnor
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Freekicklaget :: Diskution-
Hoppa till: