Freekicklaget
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Freekicklaget

Forum för det som skall bli vårt nya lag på footballidentity.com
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Nytt Ace Fockers II?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimetor jul 14, 2011 12:21 am

Laget jag är manager till har väldigt dålig aktivitet och i en liga med massvis med botlag. Känns rätt omöjligt få laget att funka utan drastiska ändringar.

Har snackat med LALU och vi överväger att flytta över laget till Irland eller England.

Ett konkret förslag från min sida är att ta över Melchester Rovers i Irland 2A och hoppas på uppflyttning till nästa säsong. Förra säsongen var det 7 lag som avstod uppflyttning och det är endast dessa lag som ligger före i tabellen just nu. Dessa lag har avstått uppflyttning under flera säsonger då de innehåller mängder av karaktärer med sin huvudspelare i Irland 1A så mycket troligt man avstår uppflyttning igen. Borde bli minst kvalplats om man har några aktiva spelare varje match.

Jag undrar nu vilka i Ace Fockers som är intresserad av att joina. Redan nu är Woxna, LALU och jag själv intresserade av att spela i Irland eller Englands division 1 och Linkan är klart positiva. Gör vi detta val är min tanke att flytta över 3 spelare direkt från BRFC och ytterligare någon via omväg (Ace Fockers rimligt alternativ) och sen flytta över ytterligare 3 direkt nästa säsong från BRFC. Bara det är 9 spelare och sen har jag ytterligare 4 spelare från annat lag som jag vet kan joina inklusive en av mina egna spelare.

Jag vet inte om spelarna i mitt eget lag är positiv till min plan men lyfter den ändå redan nu här för kan vara bra att ta över Melchester medan det går om nu folk är positiva till det. Laget har 280 miljoner i team asset så borde gå att inhandla 12 spelare för det beloppet men är ju ett problem.
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimetor jul 14, 2011 1:55 pm

Nu har jag ansökt om att ta över laget ifråga, ska få svar klockan 1700 idag.

jag kommer vara manager över sommaren sen har jag för avsikt att hoppa av så jag kan flytta dit min mittfältare. Dock måste vi hitta en annan innan jag kliver av.

Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimetor jul 14, 2011 3:35 pm

LALU1 skrev:
Nu har jag ansökt om att ta över laget ifråga, ska få svar klockan 1700 idag.

jag kommer vara manager över sommaren sen har jag för avsikt att hoppa av så jag kan flytta dit min mittfältare. Dock måste vi hitta en annan innan jag kliver av.

Kan hända att jag tar över som manager men har några idéer kring vilka som kan ta över.

Får jag över mina spelare också kommer vi ha en lovande stor trupp och tror helt klart att det ska gå att locka över andra svenskar/danskar/norskar om vi har ett lag i högsta irländska serien nästa säsong.

Dessa är potentiella spelare hittills:
GK:
Jimbo

SD:
Yohan
Franco (Woxna)
Calzone

CD:
Moses (från Dayton)
Sku88an
Tigrus

CM/ACM:
Jerzy (LALU)
Spencer
Kalle (min egen från Dayton)
Derrick

SM:
Mikael (ex-NTBD spelare)

CF/WF:
Antti
Malone
Bart (från Dayton)
Rob (min egen från Dayton)

Utöver detta är Linkan intresserad och kanske även Jett, Klas, Bollen (Axel är sysslolös) eller någon annan i Ace Fockers är sugen att joina? Några av spelarna ovan räknar jag som väldigt inaktiva och som potentiella backupspelare. Derrick, Malone och Sku88an hör just nu tveklöst till denna kategorin då man haft svårt lägga att spela. Mina egna spelare räknar jag också båda som backupspelare och Bart och Moses är samma användare och han avstår gärna från att dubbla. Detta innebär både att en del spelare kommer få klart lägre lön och att vi har utrymme för och behöver ytterligare 2-3 spelare utöver det ovan för att ha hyfsat säker aktivitet.

Ett av de stora problemen med NTBD var att man spelade i en allt för dålig serie utan att ens kunna gå upp. Irland 1A om vi går upp innehåller denna säsongen inget egentligen svagt lag. Mötte igår seriejumbon och dem har 9 23-åringar. Tvivlar inte på att det lag som jag försöker bygga ihop ska klara sig bra då merparten av det laget kommer bestå av 23-24 åriga spelare. Det ser åtminstone på papperet klart starkare ut än Woxnas nuvarande irländska lag som ligger några platser över nedflyttning.

Efter LALU tagit över laget kan vi ge mer information om lönebudget och skissa på löner till vardera spelare så vet vi mer om detta också.


Senast ändrad av Emanuel den tor jul 14, 2011 6:24 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimetor jul 14, 2011 6:17 pm

Jag har för närvarande inga planer på att spela mer än i Ace Fockers, mitt engagemang här är fullständigt tillräckligt för mig just nu. Smile

Hoppas ni får ihop ett bra lag!
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimetor jul 14, 2011 6:23 pm

Bollen skrev:
Jag har för närvarande inga planer på att spela mer än i Ace Fockers, mitt engagemang här är fullständigt tillräckligt för mig just nu. Smile

Hoppas ni får ihop ett bra lag!

Kanske i värsta fall kan ställa upp som manager på papperet när LALU lyckats värva alla utom sig själv? Förväntas absolut inget ansvar utan all kommunikation vid värvning osv sköter jag om med LALUs assistans.

Ursäktar om frågan är lite väl fräck och du kanske dessutom snart ska skrota Bollen Cello oavsett Smile
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimetor jul 14, 2011 7:26 pm

Nu har jag tagit över laget och håller på att rensa de inaktivas löner.

lönebudgeten är tyvärr bara 5 miljoner samt vi har 220 miljoner att värva för.

Lista de spelare ni vill att jag ska plocka över i första svängen.
Till överst på sidan Gå ner
Klas Ingesson

Klas Ingesson


Antal inlägg : 737
Join date : 09-09-28

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimefre jul 15, 2011 1:19 am

Klas är missnöjd med sitt lag denna säsongen så det blir nog ingen fortsättning där...
SD/CD
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimefre jul 15, 2011 1:42 am

Antti och Mikael är nog de första att flytta över. Tredje jag tänkt att kan flyttas raka vägen är Spencer. Väldigt få som meddelat hur de vill göra men känns som att stanna i BRFC inte kan vara ett bättre alternativ än att flytta till Irland 2A med tanke på hur extremt låg aktiviteten är just nu.

Vet dock inte hur man ska lägga upp lönerna förrän man vet vilka som flyttar med. Förslagvis något liknande detta:
Antti Meltti 700000
Yohan Amoros 600000
Tigrus Bollius 600000
Spencer Jr 500000
Me Tall-Ica 400000
Jerzy Steinfeldt 400000
Mikael Karlsson 400000
Franco 600000
Jimbo Jamba 400000
Karl Malone 300000
Bart 300000
Kalle 300000
Christian Calzone 300000
Derrick Rose 200000
Moses 200000
Rob 200000

Bart, Kalle, Rob och Moses spelar alla i Dayton.

Överstiger budgeten med detta men alla av dessa kommer inte att flytta redan denna säsongen och troligen är det några av dem som aldrig flyttar. Kan dessutom sänka några ännu lägre. Om Jimbo inte flyttar med kanske Spencer är sugen med sin målvakt från Dayton.

En del av dem kanske man rentav ska vänta ut kontraktet för så blir det inte köp från BRFC. Inte helt övertygad om hur man löser det. Finns definitivt utrymme för Linkan att flytta någon spelare också men blir svårt ge speciellt hög lön. Samma gäller förstås även för Klas. Är lönen tillräckligt hög så vore det förstås toppen med övergångar men är ju låg lönebudget att fördela. Tror att vi genom nya kontraktet med minsta möjliga övergångssumma ska ha råd att köpa några spelare även till ordinarie pris.
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimefre jul 15, 2011 11:48 am

Då kommer vi nog få ihop ett lag, de som flyttar först kommer det ju bli ganska tråkigt för dock.

Det vore grymt om Klas kommer också!!! Planen är att lagen i irländska div 2 inte vill flytta upp så att nästa säsong så spelar vi direkt efter ace fockers matcher. Visst är det så Emanuell?
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimefre jul 15, 2011 11:57 am

LALU1 skrev:
Då kommer vi nog få ihop ett lag, de som flyttar först kommer det ju bli ganska tråkigt för dock.

Det vore grymt om Klas kommer också!!! Planen är att lagen i irländska div 2 inte vill flytta upp så att nästa säsong så spelar vi direkt efter ace fockers matcher. Visst är det så Emanuell?
Bra sammanfattat Smile

Funderar fortfarande på hur vi ska plocka över BRFCs spelare till Melchester. Övriga är ju enkelt. Bästa vore att alla som är skapligt aktiva flyttas snarast.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimelör jul 16, 2011 10:00 pm

Skrev detta på BRFCs forum. Jimbo är positiv till det också.

För att lösa flyttproblemet kanske ett alternativ är att någon flyttar temporärt till Scouting for goals i ITA 1A? Kan vi flytta spelarna efter säsongen till Irland så får vi vårt lag som vi vill ha det i början av nästa säsong? T.ex. Yohan som SD, Tigrus som CD, Spencer som ACM, Sku88an som CD och Jerzy som CM är några alternativ vi kan använda oss av.

Manager för Scouting är Jimbo och jag har två spelare där. Speltid är 21:30 Måndag/Torsdag.

För att få aktivitet i Melchester kan följande lag mönstras:
3*BRFC
Franco (Woxna)
Bart
Moses
Kalle (svårt med dubblering för mig dock)
? Linkan E*1-3
? Klas

Sen borde vi kunna flytta åtminstone en spelare från BRFC via Ace Fockers utan att det blir konstigt. Får väl ha två veckors karens.

I BRFC finns Antti, Malone, Yohan, Tigrus, Sku88an, Jerzy, Mikael, Derrick, Spencer, Jimbo och Calzone. 11 spelare som skulle behöva flyttas. Karl och Derrick blir utan kontrakt efter denna säsongen så tror det kan vara bra idé att avvakta till dess såvida inte Mannen känner att måndag/torsdag kan ge hög aktivitet.
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimelör jul 16, 2011 11:11 pm

Jag har riktigt taskig uppkoppling nu så jag är lite inaktiv tyvärr.

Jag kan börja med att skicka kontraktsförslag till tre av BRFC spelare under söndagkväll samt de från dayton.

Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitimesön jul 17, 2011 11:17 am

Kolla detta inlägget:
http://www.tennisfacts.com/phpbb2/viewtopic.php?p=4154#4154 (krävs ingen log-in för att läsa och svara på meddelandet).

Där bett alla BRFC spelare att ge besked. Endast räknat in Woxna av Ace Fockers farmarspelare för Melchester men alla andra är också varmt välkomna att joina. Kan inte ge någon topplön däremot.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Nytt Ace Fockers II? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt Ace Fockers II?   Nytt Ace Fockers II? I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Nytt Ace Fockers II?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Freekicklaget :: Ace fockers 2-
Hoppa till: