Freekicklaget
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Freekicklaget

Forum för det som skall bli vårt nya lag på footballidentity.com
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Eftersnack - matchen mot Viking IF

Gå ner 
+3
Emanuel
LALU1
Snice
7 posters
FörfattareMeddelande
Snice




Antal inlägg : 70
Join date : 10-09-13
Age : 36
Ort : Stockholm

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimeons okt 20, 2010 11:05 am

Kan: Snice

Kan inte:


Senast ändrad av Snice den tor okt 21, 2010 11:52 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimeons okt 20, 2010 11:41 am

Sorry att jag glömt starta en tråd om nästa match och tack Snice för du gjort det.

Kan: Snice

Kan inte:
Per
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimeons okt 20, 2010 11:53 am

Kan som vanligt bli någon minut sen för att kontrollera vilka som spelar i mitt andra lag.

Kan:
Snice
Benny & Kalle

Kan inte:
Per
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimeons okt 20, 2010 12:54 pm

Kan:
Snice
Benny & Kalle
Martin&Malte

Kan inte:
Per
Till överst på sidan Gå ner
Klas Ingesson

Klas Ingesson


Antal inlägg : 737
Join date : 09-09-28

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimeons okt 20, 2010 5:21 pm

Kan:
Snice
Benny & Kalle
Martin&Malte
Thern

Kan inte:
Per
Till överst på sidan Gå ner
migeltheplayer




Antal inlägg : 9
Join date : 10-09-12

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimeons okt 20, 2010 7:08 pm

Kan:
Snice
Benny & Kalle
Martin&Malte
Thern
Micke

Kan inte:
Per
Till överst på sidan Gå ner
Klas Ingesson

Klas Ingesson


Antal inlägg : 737
Join date : 09-09-28

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimeons okt 20, 2010 11:44 pm

Bra match av alla!
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimetor okt 21, 2010 12:16 am

De verkade tro att vi var en enkel match i början med tanke på hur omständigt de spelade. Men efter vår risiga start så tog vi över totalt i andra halvlek.
Till överst på sidan Gå ner
Snice




Antal inlägg : 70
Join date : 10-09-13
Age : 36
Ort : Stockholm

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimetor okt 21, 2010 9:08 am

Vi spelade, under omständigheterna, riktigt bra. Lite kaotiskt i första halvlek, men i andra halvlek strukturerade vi framförallt försvarsspelet på ett mycket bättre sätt. Riktigt bra spelat alla!
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimetor okt 21, 2010 11:40 am

Snice skrev:
Lite kaotiskt i första halvlek, men i andra halvlek strukturerade vi framförallt försvarsspelet på ett mycket bättre sätt.
Benny var dock inte skäl till den bättre strukturering, i alla fall inte efter att han fastna i motståndarnas straffområde efter en frispark. Tur att Bollen som alltid offrar sig när jag blir för offensiv Smile

Lovar att försöka skärpa till mig men kommer även i fortsättningen att följa med upp på samtliga hörnor och frisparkar då Bennys nickegenskaper är av yppersta kvalitet (även om han aldrig nickat in en boll).
Till överst på sidan Gå ner
Snice




Antal inlägg : 70
Join date : 10-09-13
Age : 36
Ort : Stockholm

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimetor okt 21, 2010 11:51 am

Ja, men det var inte det att det var just DU som var uppe i den situationen som var grejen - utan det att sex personer bestämde sig för att ligga i offensivt straffområde, när Viking låg kvar med 5 spelare.
Det spelar egentligen ingen större roll vem som då kan tänka sig att jobba hemåt för att täcka upp, bara någon gör det, och det hände ju inte riktigt. Det ligger inte på en speciell person att göra det ena eller det andra, utan vi är ett lag, och skall således jobba tillsammans, som ett sådant. En kontring och de hade varit 5 mot 4, det med typ 5 min kvar och vi leder 1-0. Offensiv i all ära, men mot slutet måste man också kunna försöka trygga en ledning. Men det gick ju bra, och vi har väl inga superviktiga matcher denna säsong, så jag är naturligtvis inte upprörd eller så (inte för att jag skulle bli det annars heller iofs, så viktigt är det inte för mig Wink ), men det är ju något att tänka på för framtiden. Smile

En annan sak som jag också tycker man kan tänka lite på, i uddamålsledning mot slutet av andra halvlek - vi kan försöka behålla bollen inom laget lite bättre. I vissa fall fanns det backar helt fria hemma, men istället slog vi chansbollar mot ett lag som har bättre skills. Visst, det går hem ibland, men varför inte slå bollen i backlinjen innan man slår den där tjongbollen? Av det får man egentligen ut två fördelar

1. Chanslångbollen kan förvandlas till en säker långboll uppåt.
2. Om inte 1 sker, så har man i alla fall tagit bort 2 minuter av matchen, och ändå slår en liknande långboll som man istället annars skulle ha slagit 2 minuter innan.

Ytterligare en sak jag tänkte på i backlinjen, men som säkert många vet (tar det för säkerhets skull). I röriga situationer, på egen planhalva, och vi går över på att köra man-man-markering - till skillnad från i verkliga livet, markera er gubbe tätt, men strax framför honom istället. Detta för att vi förmodligen inte har superkoll på vem som egentligen kommer vara längst ned i planen av oss. Men står alla lite framför sin gubbe, så är minst en kille i motståndarlaget offside, samtidigt som vi alla ändå tätt markerar "vår gubbe".

Detta är förstås bara mina åsikter, emottar gärna andras! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimetor okt 21, 2010 5:45 pm

Tycker inte det är en bra rekommendation att stå framför sin gubbe. Speciellt inte för dig och Per som fortfarande är långsamma. Bättre att ta rejält djup så att man hinner med när de får boll på sig. Ska vi ställa oss framför spelaren måste vi använda oss av linjesnack (ställa offsidefälla med andra ord).

När det gäller frisparken så är det förstås viktigt att vi har tillräckligt med folk i defensiven för att stötta upp. Där kan jag naturligtvis se till att Kalle jobbar hemåt efter slagen frispark (om han slår dem men det brukar han göra) och tar Bennys plats. Är ju enkelt för mig att skifta plats på mina spelare så behöver ingen fundera över hur jag tänker.

Jättekul att du engagerar dig i att styra upp laget. Det är guld värt och gör oss övriga taggade. Igår var första gången vi använde oss av Mumble även för NTBD. Var jag själv, Stijn (Linkan), Baresi (Woxna) och vår manager (LALU) som chattade en del. Så följ gärna LALUs råd och installera Mumble och joina vår kanal under match. Många lag som kör med Mumble.
Till överst på sidan Gå ner
Snice




Antal inlägg : 70
Join date : 10-09-13
Age : 36
Ort : Stockholm

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimetor okt 21, 2010 10:28 pm

Med "framför" menar jag ungefär 1-2 pixlar. I princip på hans tår. Visst kan man ta djup, men jag skulle påstå att det kräver än mer kommunikation, för går en djupt och övriga tre inte fattar det är kört direkt. Därför tycker jag personligen att en hög man-man är att föredra om man inte kan kommunicera ut en linje i god tid. Jag har själv gjort såhär i princip sedan min första match, och det är nog inte direkt någon av gångerna som jag har ångrat det eller att det var fel, just av den anledning att vår backlinje ofta ligger rakt, så särskilt mycket djupare hade jag ändå inte kunnat ligga utan att öppna upp en massa ytor som annars hade varit offside (mao hade risken för att bli ifrånsprungen varit exakt lika stor. när skillnaderna är så stora som de är mellan anfallarna och mig och per, känns det som ett bättre alternativ att lita på offsideregeln och våra brutalt bra ytterbackar om det kommer en djupledare... Wink ) Men, men, antar att det ligger på franco och dig, och Lalu att bestämma. Smile

Är med i kanalen och lyssnar nästa match. Ska införskaffa mick nästa löning.

Edit: Och gällande frisparken - återigen, det är inte dig, din position eller något så jag menar, utan jag menar själva principen. Mål, ass och fina betyg i all ära, men vi är på planen som ett lag och det bästa betyg man kan få är 3 poäng i poängkolumnen bredvid "NameToBeDecided" (som för övrigt borde ändras snart...eller? Wink )
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimefre okt 22, 2010 12:30 am

Det bästa är om man har linjeorder. Utan linjeorder är det smartaste att ta djup bakom sin anfallare såvida man inte är snabbare. Om du ställer dig framför backen är risken att någon annan back häver offsiden för dig och är du då långsammare kan det bli väldigt farligt. Men vi ska tveklöst försöka styra backlinjen mer.

På frisparken ska tveklöst Benny vara med. Han har starkaste huvudspelet i hela laget. Dock behöver någon täcka upp om motståndarna är allt för offensiva.

Till överst på sidan Gå ner
woxna




Antal inlägg : 546
Join date : 09-09-28

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimefre okt 22, 2010 1:50 am

ligger jag lite mot mitten,så hinner jag upp dom flesta...
så då kan vi försöka ligga lite ovanför,men annars så är det nog bäst att ta lite djup,om det inte är ett jättebra läge att få dom offside....så lite grann får situationen avgjöra!!!

men när ni mittbackar fått upp snabbheten så är det självklart att vi kommer att sträva,så långt det går att trycka upp back linjen!!!

sen så får jag be om ursäkt om jag släppte deras 21 lite väl mycket förra matchen mikael,bra jobbat o snackat av dig...
Till överst på sidan Gå ner
Snice




Antal inlägg : 70
Join date : 10-09-13
Age : 36
Ort : Stockholm

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimefre okt 22, 2010 9:09 am

Emanuel skrev:
Om du ställer dig framför backen är risken att någon annan back häver offsiden för dig och är du då långsammare kan det bli väldigt farligt.

Fast det är ju precis det jag menar. Om jag då tar djup på min gubbe, så riskerar jag att göra det (häva offsiden) för alla andra, och vice versa. Med kommunikation vet man i förväg hur mycket djup man kan ta, men just nu när inte alla har mumble, så tycker jag nog precis tvärtom mot vad ni tycker. Razz

Men, men, skitsamma. Det löser sig.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimefre okt 22, 2010 9:47 am

Krävs naturligtvis att alla tar djup om man ska göra det själv Smile
Till överst på sidan Gå ner
Snice




Antal inlägg : 70
Join date : 10-09-13
Age : 36
Ort : Stockholm

Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitimefre okt 22, 2010 9:49 am

Vad jag och Per kan sikta på är naturligtvis att ta djup, men aldrig nedanför våra ytterbackar, som "grund", men att kommunicerade ordrar naturligtvis står över det.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Eftersnack - matchen mot Viking IF Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack - matchen mot Viking IF   Eftersnack - matchen mot Viking IF I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Eftersnack - matchen mot Viking IF
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Next Match: 22/12/2010 21:30 - Viking IF
» Nästa match 24 oktober 2130 - Viking IF
» matchen ikväll

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Freekicklaget :: Ace fockers 2-
Hoppa till: