Freekicklaget
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Freekicklaget

Forum för det som skall bli vårt nya lag på footballidentity.com
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Strategi inför kommande säsong

Gå ner 
+2
LALU1
Emanuel
6 posters
FörfattareMeddelande
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimefre sep 10, 2010 6:36 pm

För att det ska kännas meningsfullt med NTBD så känns deet som vi behöver värva mer spelare.

I nuvarande lag har vi:
Målvakt: Malte (Bollen)
Ytterbackar: Gustav (Bollen)+Franco (Woxna)
Mittbackar: Benny (Emanuel)
Yttermittfält: Kennedy (Intox)+Mikael Karlsson (värvad från mitt lag)
Innermittfält: Martin (Bollen)+Kalle (Emanuel)+Tung Peng Pung
Anfall: Nacka (Intox) + Thern (Klas) + Stijn (Linkan)

Efter att Sixten lagt ner har vi 12 aktiva spelare i laget på papperet. Dock är det några av dessa som inte är väldans aktiva och vi saknar dessutom en mittback.

Jag tror att Bollens tanke är att försöka spela med tre gubbar samtidigt men även om det inte är tanken har jag inget emot att Gustav och Martin ingår i NTBD med hög lön utan att spela alla (eller rentav merparten) matcherna. Däremot måste vi verkligen lägga upp 1) en plan över vilka som tänker satsa på att spela merparten av matcherna och 2) försöka ha fullt lag i alla matcherna.

Jag tycker det är trist att vi så ofta är så få spelare. Spela med 4-5 aktiva spelare är inget större nöje nämligen. Detta har blivit avsevärt bättre sen Intox kunnat vara med igen. Han har dubblerat i de flesta matcherna på slutet. Men det har ändå varit många botspelare och åtminstone jag skulle inte ha något emot att endast spela med en spelare. Blir vi för många matcher kan jag rentav offra mig och vila eller söka nytt lag med en spelare på samma matchtid.

Därför tycker jag vi behöver fundera kring detta redan nu. Jag skulle gärna se att vi letade reda på en mittback så vi slipper spela med antingen Sixten eller en av våra innermittfältare där (alternativet med 3-backslinje känns mycket sämre). Jag ser hellre att Kalle vilar i de matcher både Tung Peng Pung och Martin spelar istället på innermittfältet än att vi mixtrar med felaktiga positioner. Martin kan förvisso klara sig hyggligt som mittback men vore ju slöseri med resurser att inte spela han på mitten.

På yttermittfältet har vi värvat Mikael Karlsson och risken är förstås uppenbar att han blir inaktiv även i NTBD men han kostade ingenting och har väldigt låg lön tills han ökat aktiviteten så tycker tveklöst vi ska hoppas att han är aktiv. Ser inget större problem med att köra innermittfältare som yttermittfältare däremot då man åtminstone hamnar någorlunda korrekt på plan till skillnad från att placeras som mittback.

Tung Peng Pung och Stijn Goes har visat dålig aktivitet och känns likt Mikael också som osäkra kort att räkna in i laget. Nu har ju Linkan själv sagt att han nöjer sig med en match och det tycker jag han gör alldeles rätt i eftersom han prioriterar annat istället så absolut ingen kritik mot Linkan. Men detta tydliggör ju att vi bör plocka in ytterligare några spelare. Tycker vi åtminstone bör ha 11 aktiva spelare i laget för åtminstone jag har inget emot att inte dubbla. I nuvarande trupp har vi 4 extragubbar av de 12 jag räknade upp vilket tydliggör att vi faktiskt bara är 8 spelare i laget vilket gör att vi väldigt enkelt blir väldigt få spelare.

Jag tror inte att det finns ett argument att vi ska ha färre spelare i laget för att kunna ha högre löner på nuvarande spelare. I så fall går jag gärna ner i lön på framför allt om så krävs för att kunna plocka in 4-5 spelare ytterligare (utifall vi hittar så många spelare då).

Jag tycker med andra ord att vi behöver 3-4 spelare till i laget för att det ska bli roligare med NTBD. Även om dessa spelare är nystartade eller bara rätt mediokra kommer det bli betydligt bättre spel och även roligare. Vi lär kämpa i toppen om vi har 11 aktiva spelare under matcherna med tanke på hur bra framför allt Thern, Martin, Benny, Nacka och Gustav är. Nämner enbart dessa då de är äldsta spelarna och mycket möjligt finns än bättre spelare bland de lite yngre.

Vad tycker ni övriga i NTBD? Jag kan checka transfern efter svenska spelare och tipsa LALU om att ge dem kontraktförslag. Vi måste dock först säkra att vi har löneutrymme för dem.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimefre sep 10, 2010 6:39 pm

Blev väldigt långt meddelande.

I korthet är budskapet enkelt. Vi behöver fler spelare till NTBD för vi behöver ha åtminstone nästintill ett lag med 11 aktiva spelare i varje match. Vi behöver också ta i åtanke att om vi som dubblerar är borta så tappar vi två spelare så helst ska vi ha 11 unika användare i laget. Just nu har vi 8 stycken där det endast är 5 stycken som kan betecknas som aktiva (Woxna, jag, Klas, Intox och Bollen). Övriga 3 är Linkan (Stijn), Tung Peng Pung och Mikael Karlsson.

Om vi fortsätter att ha så många botspelare i varje match är jag tveksam till att fortsätta i NTBD men tror att vi ska kunna fixa ihop fullt lag eller nästintill så att vi kan krossa i tvåan Smile

Nästan så Thern klarar av detta med 10 botspelare också ...
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 1:14 am

Håller med och jag håller på och försöker värva fler spelare.
Det kommer framöver, om ni har några tips maila dom så kontaktar jag spelarna.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 3:01 am

LALU1 skrev:
Håller med och jag håller på och försöker värva fler spelare.
Det kommer framöver, om ni har några tips maila dom så kontaktar jag spelarna.
Låter utmärkt!

Ska hålla ett öga efter spelare som söker klubb med rätt position. Är väl främst mittback vi söker men även ytterback vore väl bra.

Vilka spelare har Bollen tänkt prioritera?
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 1:43 pm

Jag håller absoult med. Det är inge kul att spela me botar. Att jag "tripplar" är naturligtvis bara en nödlösning. Roligast är att spela med en spelare var, så kan någon dubbla när någon spelare saknas. (Jag kanske kan spela med Malte och en annan iofs, dubbla med en målvakt är ju inte svårt).

Just nu har Thern och Martin 600 000 i lön var, tror inte någon av oss har något emot att gå ned lite i lön om vi kan få fler spelare på kuppen. Kanske att en spelare som Benny inte måste ha 400 000 heller? Fast Martin är ju min första-karaktär, så han kanske kan ha lite högre lön än Klas 3:e-karaktär eller Emanuels 5:e-karaktär ändå... Wink

Emanuel, Bollen, Klas, Intox, woxna, Pung, Mikael... Inte mer än 7 användare just nu. Ska vi ha 10 användare som mål, så jag dubblar med en utespelare och Malte som standard? Att vi alltså värvar en mittback, en yttermittfältare och, ja vad mer? Antingen en ytterback och jag kör med Martin som standard eller en innermitt och jag kör med Gustav som standard.

Tror TungPeng blir aktiv igen om vi bara är aktiva på matcherna. Jag kan maila honom. Har någon bjudit in Mikael till lag-forumet? Jag kan göra det om ingen annan vill/har gjort.

Vi kan börja med "matchtrådar" i NTBD också tycker jag, så får vi anmäla oss i förväg på samma sätt som i AF. Jag kan organisera sådana.

LALU, om du vill får du naturligtvis hemskt gärna vara aktiv och typ "coacha försvaret" under matcherna och så där. Det är väldigt kul, jag lovar! Smile

Bra initiativ Emanuel! Verkligen på tiden att vi gör något.
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 1:58 pm

Jag har skickat ett erbjudande till en nyskapad ytterback, en nybörjare. Vi får invänta hans svar. Har även hittat en yttermitt som är nyskapad och klubblös. Fast han (användaren) är bara 16 år gammal. Det kanske inte gör något? Vad tycker ni?

Eller vill ni hellre att vi ger oss på erfarna spelare från inktiva lag?
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 2:34 pm

Föresten, kom på att vi kanske ska ha en andremålis bakom Malte (alternativt någon som turas om med mig). Det kommer hända att jag inte kan lira matcherna nu också (pga mitt jobb), och det är ju inge kul för er att ha en botmålis.

Någon som har lust att skapa en ny målvaktskaraktär, så kan du dubbla de matcherna jag inte kan? Det är faktiskt himla kul och spännande att vara målis (fast väldigt irriterande när skotten går rakt igenom en).
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 3:19 pm

Jag tycker definitivt vi ska satsa på minst 11 användare. Både Tung Peng Pung och Mikael är stora frågetecken fortfarande. Vet inte heller om Linkan tänkt sig att vara med merparten av matcherna denna säsongen. Om Intox tycker att det är ok att "bara" spela med en spelare om alla 11 användare är online tycker jag definitivt detta är målet. Sen byter vi in våra extraspelare när vi konstaterat att någon inte kan. Om någon ofta inte dyker upp får de förstås börja på bänken tills de blir mer aktiva.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 3:25 pm

Omformulerar mitt senaste inlägg. Tycker 10 användare räcker eftersom jag tycker att Bollen alltid ska ha plats för en utespelare. Sen som sagt om vi har 11 användare med utespelare så kan jag mycket väl vila vissa matcher om alla råkar vara aktiva. Tror ju den risken är minimal dock för även i Ace Fockers har det varit rätt ovanligt att alla 12 kunnat spela och bland mer nya användare lär det vara ännu mer ovanligt.

Tycker vi har råd att försöka plocka in alla nyskapade karaktärer vi kan hitta för genom våra dubbla spelare har vi utrymme att täcka upp om några inte är väldans aktiva. BLand nya karaktärer är det alltid ett rätt stort bortfall. Skulle gissa att 40% av dem som haft ett kontrakt med BRFC (min managerklubb) är kvar så är väl ungefär 60% gissningsvis som faller bort och ännu mer om man inte har någon länk till personen sen tidigare eller spelaren varit aktiv i annat lag.
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 7:10 pm

Nu har jag gjort en inbjudan/övertalningsförsök till min bror också. Hoppas hoppas... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 9:40 pm

JAAAAAAAAAA!!!! Very Happy

Min bror vill testa spelet! En yttermittfältare! Det gjorde mig väldigt glad! Very Happy

Erik Northug heter hans spelare, norsk (han bor och jobbar i norge men är svansk...).

Han har körövning på onsdagar till klockan 21.30, men han bor precis vid rephallen så han blir nog bara någon minut sen til onsdagsmatcherna.

LALU, erbjud honom kontrakt genast! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 11:37 pm

Norgesvensken har fått kontrakt.

En Mittback är prioriterad nu, jag ser helst att vi vävar "vuxna" om det går och inga tonåringar. Men vi har inte riktigt råd att vara kräsna till NTBD längre.
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimelör sep 11, 2010 11:42 pm

LALU1 skrev:
En Mittback är prioriterad nu, jag ser helst att vi vävar "vuxna" om det går och inga tonåringar. Men vi har inte riktigt råd att vara kräsna till NTBD längre.

Bara att instämma. Säkrare med icke tonåringar för beteendet i forum och match. Men samtidigt ska man inte vara för nedlåtande mot yngre heller tycker jag Smile
Till överst på sidan Gå ner
Klas Ingesson

Klas Ingesson


Antal inlägg : 737
Join date : 09-09-28

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimesön sep 12, 2010 12:35 am

Kom Snice från Freekick?
Till överst på sidan Gå ner
Klas Ingesson

Klas Ingesson


Antal inlägg : 737
Join date : 09-09-28

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimesön sep 12, 2010 12:42 am

Citat :

Re: footballidentity.com
by Snice » Sat Sep 11, 2010 2:02 pm

FIxar en mittback på måndag då.

Trevlig kille från Freekick. Han som skriver mycket fotbollshistorier på forumet.
Till överst på sidan Gå ner
Bollen
Admin



Antal inlägg : 1197
Join date : 09-09-27
Ort : Malmö

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimesön sep 12, 2010 1:01 am

Klas Ingesson skrev:
Citat :

Re: footballidentity.com
by Snice » Sat Sep 11, 2010 2:02 pm

FIxar en mittback på måndag då.

Trevlig kille från Freekick. Han som skriver mycket fotbollshistorier på forumet.

Ja, vad bra! Kanon! Very Happy

Då saknar vi bara en ytterback. Jag har ju frågat en nyskapad ytterback, inte fått svar än. Men vill han är väl truppen komplett så när som på en till målis. Jag spelar gärna bara varannan match med Malte om någon här vill skapa en målis som andrakaraktär.

Kanske Emanuel vill ta hit sin målvakt från belgiska ligan? Så kan vi turas om att dubbla med målis varannan match? Smile
Till överst på sidan Gå ner
linkan
Admin
linkan


Antal inlägg : 1538
Join date : 09-09-27
Ort : Stockholm

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimesön sep 12, 2010 1:57 am

Bra jobbat med att få ihop laget. Ledsen att jag inte varit aktiv de senaste månaderna, blir lätt bortprioriterat när jag jobbar mycket. Ofta har jag bara någon kväll ledigt och blir svårt att hinna med allt och samtidigt ha tid med 4 matcher i veckan. Hoppas att det lugnar ner sig i framtiden
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lillasyster.se
Klas Ingesson

Klas Ingesson


Antal inlägg : 737
Join date : 09-09-28

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimesön sep 12, 2010 3:10 pm

Citat :
Re: footballidentity.com
by Snice » Sun Sep 12, 2010 9:33 am

Tower Central Defender Berne Johansson har nu skapats. Han är redo att sopa undan vilken liten fjant-Messi som helst.

Leta gärna upp honom och skicka kontrakt.
Till överst på sidan Gå ner
LALU1
Admin



Antal inlägg : 741
Join date : 09-09-27

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimesön sep 12, 2010 7:49 pm

Han får kontrakt omedelbart!!!

Vi har nu:
1 målvakt Bollen
2 Ytterbackar: Woxna, Bollen
2 Mittbackar: Emanuel. Snice
3 Yttermittfältare: Norgesvensken, Intox, Mikael Karlsson
3 Innermittfältare: Bollen, Emanuell, Tung Pung
3 Anfallare: Linkan, Intox, Klas
Till överst på sidan Gå ner
Emanuel




Antal inlägg : 932
Join date : 09-10-16

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimesön sep 12, 2010 11:41 pm

Nu börjar det se riktigt intressant ut Smile
Till överst på sidan Gå ner
woxna




Antal inlägg : 546
Join date : 09-09-28

Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitimesön sep 12, 2010 11:58 pm

håller med,nu jällar smäller det snart....
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Strategi inför kommande säsong Empty
InläggRubrik: Sv: Strategi inför kommande säsong   Strategi inför kommande säsong I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Strategi inför kommande säsong
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Lönebudget säsong 5

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Freekicklaget :: Ace fockers 2-
Hoppa till: